به وب سایت من خوش امدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






درست است که داشتن مهارت‌ های حرفه‌ ای برای کارفرما مهم هستند، اما اشتباه نکنید؛ این ویژگی ‌های شخصی شماست که مشخص می کند در کارتان موفق هستید یا نه.

ویژگی‌ های شخصی چیزی هستند که مهارت‌ های نرم (Soft Skills) را هدایت می‌ کنند. منظور ما از مهارت های نرم، همان مهارت‌هایی است که بیشتر به خلق ‌و خو و شخصیت فرد مرتبط است.

یادگیری مهارت های نرم به مراتب از مهارت های سخت، سخت تر است. به عنوان مثال می توان به یک نفر آموزش داد که چگونه کد نویسی کند، اما نمی توان یاد داد که چگونه مهربان تر رفتار کند. در این مطلب قصد داریم به 18 مورد از مهم ترین ویژگی های شخصی که کارفرمایان به دنبال آن هستند، بپردازیم. با ما همراه باشید.

صداقت

طبق بررسی های karlib، صداقت اساس و پایه ای مهم برای داشتن یک تیم دارای عملکرد بالا است. اگر نمی ‌توانید قابل ‌اعتماد باشید و حقیقت را بگویید، پس قطعا نمی‌ توانید به چیزهایی مانند فروش و تجربه مشتری نیز اعتماد کنید. علاوه بر این، صداقت می تواند مسری باشد، اگر اعضای دیگر تیم ببینند که شما با صداقت رفتار نمی کنید، احتمالا آن ها نیز همین رویه را در پیش خواهند گرفت.

نحوه نشان دادن صداقت: در درخواست ها و مصاحبه خود از ابتدا صادق باشید. آیا معدل دانشگاه تان چندان بالا نیست؟ آیا از موقعیت قبلی اخراج شدید؟ صادق باشید، زیرا کارفرمایان به خوبی این را متوجه می ‌شوند.

درستی و یکپارچگی

همانند صداقت، این ویژگی شخصی مربوط به پایبندی به اصول اخلاقی شماست. سعی کنید نمونه خوبی برای دیگران باشید. هرگز از ارقام عملکردی خود غافل نشوید، همیشه حقیقت را به مشتریان بگویید و مباشر خوبی برای سرمایه شرکت باشید.

نحوه نشان دادن درستی: زمانی را توصیف کنید که شما وسوسه می ‌شوید که قوانین را برای دادن یک پاداش نقض کنید. چرا این کار را کردید؟ آیا دلیلی که به خاطر آن قوانین را نقض کردید، یک دلیل اخلاقی صحیح بود؟

صرفه جویی

مهم است که در مورد این خصیصه شخصی تمایز قائل شویم: صرفه جو بودن به معنای خسیس بودن نیست. یک فرد خسیس آب نبات را می خرد زیرا در حال فروش است؛ اما یک شخص مقتصد و صرفه جو به هیچ وجه آن را نمی خرد، زیرا می داند که به آن احتیاج ندارد یا می تواند با آن پول چیز بهتری بخرد. کارفرمایان می خواهند افرادی را استخدام کنند که روش های مقرون به صرفه ای برای انجام کارهای شرکت پیدا کنند.

نحوه نشان دادن صرفه جو بودن: تا آنجا که می توانید چیزهایی در مورد راه های پس انداز سرمایه شرکت بیاموزید. اصطلاحاتی مانند خرید گروهی یا یکجا را درک کنید و ایده هایی در مورد نحوه یافتن فروشندگان مقرون به صرفه داشته باشید. لازم نیست در طول مصاحبه به همه پاسخ ها برسید، اما با درک خود در مورد گزینه های مختلف، آنها را شگفت زده کنید.

مسئولیت پذیری

اگر شما استخدام شده اید تا این کار را انجام بدهید، پس می توان گفت مسئولیت تمام آن بر عهده شماست. این امر به ویژه در هنگام بحران هایی مانند کروناویروس صادق است: شاید در این شرایط مسئولیت پذیری افراد، مهم ترین خصیصه ای باشد که به آن نیاز داریم.

نحوه نشان دادن مسئولیت پذیری: ثابت کنید که می توانید کارهای کوچک را کنترل کنید. به عنوان مثال اگر برای شغل نویسندگی درخواست داده اید، آزمون را به موقع و در فرم مناسب ارسال کنید. قبل از اینکه بخاطر یک نقش تمام وقت در نظر گرفته شوید، باید نشان دهید که قابل اطمینان هستید.

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 2 مرداد 1399برچسب:,ساعت 1:57 توسط امین پارسیان |